was successfully added to your cart.
Din viața PlaYouthParenting

Relaţia părinte-copil în activităţile non-formale

By 15 iulie 2017 No Comments

În timpul atelierelor din cadrul PlaYouth, oferim posibilitatea părinților și îi încurajăm să participe la activităţile noastre, alături de copiii lor.

Ne dorim acest lucru pentru că am observat, pe parcurs, cât de mult crește valoarea experienței copilului, din punct de vedere emoțional. Cu toţii ştim că orice copil îşi doreşte ca părintele lui să se joace cu el, acest lucru venind din nevoia de atenţie şi conectare. În cadrul activităților noastre, părinţii au ocazia să petreacă timp de calitate alături de copiii lor. Împreună învață lucruri noi și își creează amintiri fericite pe care le vor povesti şi celorlalţi. Iar apoi, este foarte posibil ca micuții să îşi dorească şi data viitoare să se implice alături de părinte în activităţile zilnice  și să prindă mai mult curaj.

Prin participarea copil-părinte se poate observa cu uşurinţă dinamica relaţiei dintre cei doi şi cum se leagă emoțiile. În timpul atelierelor, părintele poate avea cu el „ochelarii” de observator pe care să îi pună din când în când, ca să fie atent atât la copil, cât și la propriile reacții.

Mulți dintre cei care au participat au realizat că sunt prea des în control în relaţia cu copilul lor sau că se lasă influenţaţi de cei mici şi nu-şi pot susţine şi duce până la capăt ideile creative, în cazul nostru, pentru „a-i face toate poftele” piticului. Însă, au fost şi cei care şi-au dat seama că oferă cantitatea de libertate necesară unei relaţii sănătoase.

Nu în ultimul rând, credem că niciodată nu strică să învăţaţi ceva nou şi să vă antrenaţi spiritul ludic. Toate activitățile noastre înseamnă joc și artă. Suntem siguri că sunteţi curioși să aflați cum se face o lalea din hârtie sau să învăţaţi cum să desenaţi un portret.

Mai presus de toate, „pe măsură ce cresc, copiii pot uita ceea ce le-ai spus, dar nu vor uita felul în care i-ai făcut să se simtă” după cum spune Kevin Heath. E important ca relaţia părinte-copil să se construiască frumos şi armonios, iar atelierele noastre vă oferă această ocazie.

Mulţumim Diana Mirea pentru acest articol! Vă invităm să ne cunoaştem şi să descoperiţi mai multe despre noi pe site-ul nostru sau pe pagina noastră de Facebook.
Diana Mirea este studentă la pedagogie la Universitatea Bucureşti. Este pasionată de educaţie şi ţine ateliere de 2 ani. În PlaYouth a susţinut ateliere de origami, quilling, improvizaţie şi modelaj pentru copii, cu vârste cuprinse între 4 şi 13 ani. În prezent lucrează cu copii supradotaţi la centrul Gifted Education. Visul ei este să creeze o şcoală integrată în care copii cu diverse afecţiuni, din diferite straturi sociale, să poată învăţa social unii de la ceilalţi. Autenticitatea, dragostea şi creativitatea sunt cele mai importante valori de care ține cont în cadrul activităţilor cu copiii.