Cuceriţi de experimente din urma atelierului de Chimie Distractivă, copiii s-au înscris nerăbdători la curs. Adică au ales să se întâlnească cu Gabi o dată pe săptămână, timp de două ore, ca să experimenteze știinţa prin joc și joacă. Din spatele ușilor închise se auzeau, în fiecare sâmbătă, râsete, strigăte și exclamaţii. Așa se experimentează cel mai bine chimia, cu entuziasm.
Prima întâlnire a venit cu emoţii și timiditate însă, după ce s-au cunoscut mai bine, între ei și cu căpitanul lor de laborator, marea întrebare a fost adresată, ”vom face și slime”?! Răspunsul ”Da, vom face.” a luminat feţele oamenilor mici și a stârnit un ”Uraaaaa” în cor. Până la slime, însă, am făcut cunoștinţă cu ustensilele de laborator: eprubete, pipete, cilindri, balanţe și pahare Berzelius. Avalanșa de întrebări a venit, după cum vă puteți imagina, imediat: de ce arată așa, cum se folosesc și cine le-a dat numele astea?! Iar dacă la început copiii le-au manevrat mai greu, până la finalul cursului și-au dezvoltat abilitatea de a lucra cu ele.
Cum orice laborator are nevoie de un nume, aceasta a fost prima sarcină pentru acasă a copiilor. Au amestecat entuziasm și bună-dispoziție, au presărat curiozitate, s-au gândit temeinic iar reacţia s-a produs! ”Micii chimiști” a fost numele ales, democratic, de către cei 7 pitici pasionaţi de experimente.
Pe măsură ce cursul a avansat, am învăţat împreună despre stările de agregare ale substanţelor, despre amestecuri omogene și neomogene, despre substanţe miscibile și nemiscibile. Am descoperit elementele tabelului periodic (sub forma unor biscuiţi) și l-am degustat împreună cu părinţii.
La cursul nostru de Chimie Distractivă, cel mai mult ne-a bucurat entuziasmul copiilor pentru a realiza experimente cu propiile mâini și curiozitatea lor, caracteristică vârstei. Cei mici au avut ocazia să se familiarizeze mai mult cu chimia care face parte din viața lor de zi cu zi și să lege prietenii unii cu ceilalţi. Și-au dăruit fructe, cacao cu lapte și multă energie. 😊