În februarie, după ce am încheiat cea de-a doua Conferință dedicată profesorilor, ne gândeam că vrem să reluăm acest eveniment care ne-a dat tuturor energie foarte bună. Voiam să-l planificăm în luna mai, dar cum vă puteți da seama, universul avea alte planuri pentru noi. 😊
Așa că, după câteva săptămâni de așteptat, ne-am gândit că ar fi fain să nu-l punem pe pauză, ci să-l mutăm în online, așa cum am făcut cu toate activitățile noastre. Zis și făcut – i-am anunțat pe speakeri, iar ei au fost foarte deschiși să ne mutăm pe Zoom. La început ne-a fost teamă că atmosfera nu va fi la fel, dar acum, la o săptămână distanță, ne dăm seama că a fost exact așa cum ar trebui să fie: o dinamică frumoasă și multe „aha”-uri valoroase pentru toți, zâmbete și voie bună, chiar dacă ne ascundeam în spatele unui ecran de laptop.
Este 13 iunie, final de an școlar #altfel și urmează să moderăm pentru cel puțin 2 ore jumătate (conform programului) Conferința „Omul din spatele unui profesor. Educație în lumea nouă” – prima conferință pe care o organizăm online. La ora 9:00 încă trimiteam confirmări celor care se hotărâseră peste noapte să se alăture – poate că au avut vreun vis revelator – sau poate doar au fost spontani și și-au dat seama că nu vor să piardă un conținut așa bun, pregătit special pentru ei. 🌞
Se face ora 10:00 – toată echipa PlaYouth este pe poziții (mai puțin Vlad, care este în poziție de somn, după un majorat cu multă distracție petrecut în Vama Veche). Avem emoții și un voluntar care este gata să dea accept tuturor participanților al căror nume le corespundea cu ID-ul de pe Zoom. Aici o altă întâmplare amuzantă, dar o povestim altă dată.
Se face ora 11:00 – iar Gabriela Manda (sau Gabi, pentru prieteni) intră online, alături de alți aproape 200 de profesori – ne bucrăm că, prin intermediul mediului online am reușit să ajungem și la cadre didactice din țară, char și de peste hotare, din Republica Moldova. Noi toți ceilalți eram încă asediați de cei care nu reușseau dintr-un motiv sau altul să se conecteze. Însă le-am rezolvat pe toate și am reușit să ne mutăm atenția pe conținut.
Cătălin Stoica ne-a vorbit despre leaderi și despre cum a văzut el această perioadă – în care a fost într-o continuă drumeție prin țară (online, desigur) la clase cu copii mai mici sau mai mari – de la care a avut și el foarte multe de învățat.
Alina Cîrja ne-a oferit perspectiva ei din conducerea Liceului Româno-Finlandez – a vorbit despre emoții, despre temeri , dar și despre bucurie și împliniri – le-a reamintit profesorilor că și ei au fost niște eroi în această perioadă în care adaptarea și flexbilitatea au fost cele mai căutate abilități.
Antonela Samson a vorbit din rolul de terapeut și psiho-terapeut – și a privit în profunzime la spectrul emoțional prin care au trecut profesorii, elevii și părinții în această perioadă – dar a vorbit și despre importanța procesului terapeutic prin care unii profesori au nevoie să treacă pentru a-i ajuta să depășească anumite provocări din viața de zi cu zi de la școală.
Anca Dediu a venit cu o perspectivă fresh asupra provocărilor pe care le-a depășit cu bine încă de la începutul anului în clasa din mediul rural în care predă. A reușit să îi mențină pe copii și pe părinți implicați alături de ea prin aplicații interesante care le-a făcut învățarea mai accesibilă celor mici.
Am încheiat Conferința cu Ana-Maria Rusu, profa de muzică, laureată MERITO. Ea ne-a dăruit din energia ei și ne-a reamintit de Omul din spatele unui profesor. La final, ne-a pregătit și un puzzle, dar și o surpriză muzicală. 🎓Se face ora 14:00 și noi reușim să încheiem cu bine prima Conferință online pentru profesori.
Promitem să mai repetăm acest eveniment special și să îi ajutăm pe profesori pe drumul lor spre dezvoltare persoanlă și profesională – astfel ne extindem misiunea noastră și reușim să aducem jocul în procesul de educație al cât mai multor elevi din România.
Mulțumiri echipei, voluntarilor, Simonei Baciu pentru cărțile tematice și tuturor celor care au fost alături de noi.