Pe Alina Oancea o cunoaștem de puțin timp, însă ne-am dat seama repede că este persoana care se potrivește felului nostru de a fi: energică, implicată și dornică să-i îndrume pe profesori pentru a deveni o versiune mai bună a lor. Face acest lucru prin intermediul workshop-urilor de Storytelling pe care le ține la PlaYouth și prin surprizele pe care le oferă participanților de fiecare dată.
Bună, Alina! Ne bucurăm că ai acceptat să răspunzi întrebărilor din interviul nostru. Spune-ne câte ceva despre tine, pentru cei care nu te cunosc.
Sunt un om extrapasionat de scris și de conceptul de Pay it forward, adică a da necondiționat, a fi un mesager al darurilor pe care le ai, le aduni sau le înveți. Mi se pare important ca în viață să poți să îți folosești un har și să-ți urmezi o misiune pe care o ai la un moment dat stabilită, un de ce ai apărut pe lume.
Există două zile importante, cea în care te naști și cea în care afli de ce. Și eu cred că am aflat de ce. La mine acest de ce este legat de a da mai departe și îmi place să alin în jurul meu cu toate lucrurile pe care le-am învățat, le știu, cu curiozitatea, dăruirea și dorința de a face bine în jurul meu.
“Imi place să țin oamenii de mână și să schimb destine în bine!” Așa definesc coaching-ul. E un mod extraordinar de a îi putea însoți pe oameni în tot ceea ce își doresc să li se întample “de bine” în viața lor.
Cred cu tărie în “Niciodată să nu spui niciodată!” pentru că … a fi deschis la oportunități, înseamnă a fi dornic să te educi permanent și să te hrănești cu învățare.
De unde pasiunea pentru povești și storytelling?
Psihologia și creative writing-ul (+Scenaristica studiata la Facultatea de Film) mi-au deschis orizontul de a pune în valoare resurse complementare cu training&coaching-ul, dar mai ales cu dorința de a “fii creativ” și a putea da mai departe învățare, educație și mult bine.
În prezent țin cursuri de STORYtelling pentru cadre didactice, scriu cărți pentru copii preșcolari și școlari și povești psihoterapeutice. Toate au menirea de a sprijini copiii, dar și actorii sociali din viața lor.
Sunt Autor de Povești pentru copiii preșcolari și scolari, cărți care vor ajuta educatorii, învățătorii și profesorii să predea “deștept” și mai ales să fie cât mai aproape de sufletul copiilor, înțelegându-le emoțiile, sentimentele.
Poveștile au la bază câte o emoție și menirea să creeze o legătură vie și autentică între adultul (educator, profesor, învățător, bunic, mamă, tată etc) și copilul dornic să intre în magia poveștilor. Primele cărți vor apărea în septembrie anul acesta.
Și sunt Autor de povești terapeutice – un proiect adresat experților care lucrează cu copii (psihoterapeuți, psihologi, consilieri școlari etc). Poveștile terapeutice au la bază teme frecvent întâlnite în cabinetele psihologice, precum și în viața copiilor care se confruntă cu tot felul de probleme ce le afectează dezvoltarea. Proiectul este o mână întinsă de mentorat despre cum poți cu ajutorul poveștii să deschizi “uși” în suflete și să contribui la o dezvoltare armonioasă și sănătoasă.
Stăm acasă cu eroii din povești – cum a fost acest proiect pentru tine?
În proiectul cu poveștile și Covid-ul, am fost invitată să iau parte de către o prietenă. Eu doar citesc povești și încerc să aduc partea de interpretare vitală în citirea unei povești. A fost foarte amuzant, pentru că textul este foarte haios și a ajuns la mulți copii și adolescenți.
Dar mai scriu și alte povești, creez personaje pentru copii de 5-6 ani și învăț educatorii să predea mai departe după poveștile scrise de mine, împreună cu o prietenă cu care derulez acest proiect. E o componentă puternică a educației, mai ales modul în care ajung la copii povești cu rol integrator, rol de învățare.
Mulțumim, Alina! Pe final vrem să vă reamintim că următorul Workshop dedicat profesorilor și în general adulților care lucrează cu copii va fi pe 9 septembrie. Până atunci, Alina va oferi în cadrul Conferinței, Omul din spatele unui profesor. Incertitudinea, o nouă realitate câteva surprize pentru 10 dintre participanți.