Skip to main content

În ultimele patru luni PlaYouth a fost implicată în deosebitul proiect „𝐒̦𝐜𝐨𝐚𝐥𝐚 𝐝𝐢𝐧 𝐯𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫 ajunge în centre educaționale„ realizat de Fundația Vodafone România, perioadă în care am reușit să ajungem la peste 200 de copii cu activități interactive, valoroase și transdisciplinare care au avut un impact semnificativ în viețile acestora.

Criza de „Covid-19” a provocat consecințe care au reconfigurat practicile educaționale de la interacțiunea „față-în-față” la mediul online, aspect care a generat o serie de reflecții care au pus în centrul atenției faptul că predarea, învățarea și tehnologia emergentă nu mai pot fi considerate disparat, ci conturează, holistic, viitorul educației digitale.

Astfel, educația digitală a devenit tot mai mult un obiectiv-cheie pentru predarea-învățarea-evaluarea de înaltă calitate, accesibilă și favorabilă incluziunii, precum și necesitatea unei abordări strategice privind dobândirea competențelor digitale pe tot parcursul vieții, pentru toți actorii implicați.

În perioadă „Covid-19”, „predarea-învățarea” s-a mutat preponderent în mediul online, iar provocările cu care s-au confruntat școlile din România au fost legate de:

  • Lipsa de predictibilitate;
  • O rețea școlară eterogenă, cu un puternic decalaj digital între unitățile de învățământ;
  • Competențe digitale insuficient dezvoltate pentru organizarea eficientă a procesului didactic în mediul online;
  • Acces redus la tehnologie și conectivitate redusă la internet;
  • Posibilitățile reduse ale familiilor în a acorda sprijin beneficiarilor educației, copiii, pentru participare la lecții online.

Având în vedere această situație și oportunitatea oferită de Fundația Vodafone România, PlaYouth a decis să se implice în acest proiect minunat al cărui scop principal este promovarea unei metode de educare inovatoare care să-i ajute pe copii să se adapteze într-o societate digitală în continuă schimbare. Astfel, copiii sunt încurajați să devină creatorii propriului lor viitor și să descopere oportunitățile oferite de lumea digitală.

Au fost implicate opt centre educaționale foarte receptive și implicate, printre care Asociația „Ana și Copiii” centru din Fundulea, Ana si Copii centrul din Bucuresti, JRS Romania refugees, C.U.I.B. Băneasa, Centrul educational Corbeanca, Fundația Inovații Sociale Regina Maria, Centru Social Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 5 și Fundația Sf. Dimitrie, cărora le mulțumim din nou și le suntem recunoscători pentru deschidere și organizare.

Proiectul și-a propus să învețe copiii români, dar și ucraineni, cu vârstele cuprinse între 6-8 ani și  9-12 ani să folosească resursele pe care le au la îndemână în dezvoltarea lor armonioasă, care le-ar permite să își depășească nivelul și să aibă mai multă încredere în ei. În cadrul programului am organizat activități din plaforma scoaladinviitor.ro, menite să contribuie la îmbunătățirea abilităților digitale ale copiilor, la îmbunătățirea abilităților de gândire critică și creșterea capacității de a înțelege diferitele tipuri de informație (textuală, grafică, iconică, audiovizuală, sonoră, etc.), creșterea capacității de a utiliza resurse digitale pentru a dezvolta creativitatea și promovarea unei atitudini pozitive cu privire la utilizarea tehnologiilor.

Rezultatele proiectului „𝐒̦𝐜𝐨𝐚𝐥𝐚 𝐝𝐢𝐧 𝐯𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫„ în centrele pentru copii din București și apropieri, au constat în: 217 copii din 8 centre care au trecut prin 8 activități din plaforma scoaladinviitor.ro. Sesiunile au fost multiple, diferite, interesante și au implicat activități precum: Cunoașterea mediului înconjurător cu ajutorul IA; Atenție! Infractori cibernetici la pândă; Holograme pe tabletă; Exploratorii de Internet Date în cloud; Cu sau fara mustata cu Google Art&Culture.

Copii și-au însușit astfel abilități digitale și au dezvoltat împreună munca în echipă, colaborarea și promovarea conexiunilor puternice de lucru.

Un număr de 12 traineri au fost formați să dezvolte activități din platforma scoaladinviitor.ro și alți coordonatori ai centrelor au învățat să folosească platforma pentru a desfășura în continuare activități pentru copii. 

Sesiunile: Holograme pe tabletă și Exploratorii de Internet au avut cel mai mare succes și au prezentat cel mai mare interes în rândul copiilor. 

Mulțumim Fundației Vodafone pentru oportunitate și pentru dorința de a ajunge la cât mai mulți copii prin platforma scoaladinviitor.ro.

Leave a Reply